نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

آیا ناخنهاى شما از وسط شكسته و یا كم رشد است؟ به توصیه هاى زیر كه توسط متخصصان گفته شده توجه كنید تا ناخنهاى زیبایى داشته باشید.
۱-از وسط شكست ناخن: به جز موارد نادر مانند بیمارى تیروئید و یا كم خونى،شكستن ناخن به دلیل خشكى ناخن است. دكتر لورى پولیس، مدیر بخش پوست شناسىمنهتن مى گوید: به طور مداوم ناخنهاى خود را با كرمها و روغنها چرب كنید وشبها از دستكش استفاده كنید. این گرماى

حاصل از دستكش باعث مى شود كرم مؤثرتر واقع شود و اما روشهاى دیگر براىجلوگیرى از نصف شدن و شكستن ناخن وجود دارد. اگر از لاك استفاده مى كنید،گاهى این كار را نكرده و بین دو بار استفاده فاصله بیندازید (لاك مانعىایجاد مى كند كه نمى گذارد مرطوب كننده تأثیر خود را بر ناخن بگذارد). درحین شست و شو و نظافت منزل از دستكش استفاده كرده و از استون براى پاككردن لاك از ناخن استفاده نكنید و در یك جهت لاك بزنید. اگر موج وار لاكبزنید، ناخن ضعیف مى شود.
۲- موجدار بودن ناخن یا ناهموار بودن آن:پیشگیرى از این حالت كه در اثر تغییرات فیزیولوژیكى در بدن به وجود مى آید(هرچیزى مثل تب بالا، ضربه به ناخن و استرس) مشكل تر است. سعى كنید ازاسترس به دور باشید. در این صورت مى توانید با یك سوهان نرم اینناهمواریها را از بین ببرید و یا دست كم كاهش دهید.
۳- رشد كند ناخن:هورمونها و سوخت و ساز بدن دو عاملى هستند كه شما كنترل كمى بر آنها داریدو همین دو عامل نیز میزان رشد ناخنها را تعیین مى كنند و بدتر آنكه مصرفمقدار زیاد ویتامینها نیز نمى تواند موجب رشد سریع آنها شود، اما راهكارىهست كه مى توانید آن را به كار ببندید: رژیم غذایى كه در آن پروتئین كمىوجود داشته باشد، رشد را كند مى كند، پس سعى كنید در غذاى خود از این مادهضرورى استفاده كنید. همچنین مى توانید با برق انداختن به ناخن یا لاك زدنو كوتاه نگاه داشتن آن از شكستن ناخنهایتان جلوگیرى كنید.



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده


پوستما به دلایل مختلفی دچار چروکیدگی می شود. از سرمای زیاد و خشکی هوا گرفتهتا بدی تغذیه و افزایش سن و قرارگیری زیاد در مقابل نور آفتاب. شایدتاکنون شیوه های گوناگونی را برای جلوگیری از چروکیدگی پوستتان امتحانکرده باشید اما برای کاهش چروک های پوست خود این چند نکته را هم به خاطرداشته باشید

choorokepoost

1- به پشت بخوابید
انجمن علمی پوست آمریکا هشدار می‌دهد اگرمی‌‌خواهید پوست‌تان دچار چروکیدگی نشود به وضعیت صحیحی بخوابید. چرا کهبد خوابیدن یا خوابیدن به شکم سبب ایجاد چروکیدگی پوست می‌شود.چروک‌هاییکه در اثر خوابیدن به شکم روی پوست ایجاد می‌شود حتی ممکن است مدت‌ها بعدهم از بین نرود.خوابیدن به یک پهلو چروک‌ها را افزایش داده و چین‌های رویگونه‌ها و چانه را بیشتر می‌کند.

2- بیشتر ماهی بخورید!
مخصوصا سالموننه تنها ماهی سالمون بلکه سایرماهی‌هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند منبع غنی از پروتئین بوده وامگا3 فراوان دارند. پروتئین‌های موجود در ماهی برای ساخت مجدد سلول‌هایپوستی لازم هستند. روغن امگا3 یکی از مغذی‌ترین غذاها برای پوست بوده وبرای جوانی و شادابی پوست بسیار مفید و موثر هستند و به کاهش چروکیدگیپوستی کمک شایانی می‌کنند.

3- اگر عینک لازم دارید، عینک بزنید!
انجمن پوست آمریکا معتقد استچشمک زدن مداوم و مالش پوست اطراف چشم سبب ایجاد چروک‌هایی در اطراف چشم وتغییر عضلات صورت می‌شود و حتی موجب ایجاد شیارهایی روی سطح پوست می‌شود.این شیارها نهایتا به چروک پوستی منجر می‌شود. بنابراین در صورتی که برایکتاب خواندن نیاز به عینک دارید، حتما عینک بزنید.همچنین وقتی می‌خواهیددر هوای آفتابی بیرون بروید از عینک آفتابی استفاده کنید چرا که عینک پوستاطراف چشم شما را از آسیب‌های ناشی از آفتاب و بستن چشم‌ها محافظت می‌کند.

4- استفاده از آلفاهیدروکسی
اسیدآلفاهیدروکسی‌اسید که نوعی اسیدمیوه طبیعی است، موجب از بین رفتن لایه مرده سلول‌های پوستی می‌شود و اینسبب کاهش خطوط پوست و چین و چروک‌ها مخصوصا در اطراف چشم می‌شود.تازه‌ترین مدارک نشان می‌دهد که این ماده با غلظت بالا به تولید کلاژن‌هایپوستی کمک زیادی می‌کند.

5- کاکائو
در یک مطالعه در نشریه تغذیه منتشر شده است محققان ابرازمی‌کنند کوکا حاوی دوفلاونید مهم به نام کاتیشن و اپی‌کاتیشن است که پوسترا در مقابل صدمات پوستی ناشی از آفتاب محافظت می‌کند این ماده همچنینگردش خون سلول‌های پوستی را نیز بهبود بخشیده و موجب آب‌رسانی بهتر وصاف‌تر شدن ظاهر پوست می‌شود.

6- زیاد از حد پوست‌تان را نشویید
براساس مطالعات مرکز پوستدانشگاه میرلند شستشوی مدام پوست صورت با آب شیر سبب از بین رفتن روغن‌هایپوستی که نوعی سد محافظتی پوست محسوب می‌شوند می‌شود.همچنین سبب از بینرفتن رطوبت پوست که پوست را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند می‌شود.صورت را بشویید اما نباید شستشوی زیاد انجام دهید. مگر اینکه صابون‌هایشما حاوی مرطوب‌کننده و محافظ پوست باشد. سعی کنید بیشتر دستمال‌های مرطوبرا به جای صابون برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

7- از ویتامین C موضعی استفاده کنید
مطالعات تازه در دانشگاه تولاننشان می‌دهد مصرف ویتامین C می‌تواند موجب تولید کلاژن ‌شود و پوست را ازاثرات اشعه UV و UA محافظت می‌کند. استفاده از ویتامین C همچنینبیماری‌های التهابی پوست را برطرف می‌کند و از ایجاد چروکیدگی پوستجلوگیری می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده



یکمتخصص پوست، مو و زیبایی گفت:« :«انواع ماسک ها چه شیمیایی و چه میوه ایبه دلیل ایجاد حساسیت و ناراحتی های پوستی توصیه نمی شود تنها باعث رطوبتموقت شده و تأثیر به سزایی ندارند.»

maskmiveh


دکتر حسن اعتمادزاده در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری«سلامتنیوز»اظهار داشت:« سطح پوست مکانیزم دفاعی دارد و مواد به سختی می تواننداز راه پوست نفوذ و آنرا تحت تأثیر قرار دهند و به همین دلیل استفاده درستاز ماسک های میوه تنها ش مرطوب شدن پوست می شود.»
وی افزود:«ماسک های میوه می توانند حساسیت زا باشند و در صورت استفاده نادرست و تست نکردن باعث ناراحتی های پوستی می شوند.»
اینمتخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد:«گفته می شود ماسک خیار به پوست رطوبتمی بخشد ولی در بعضی پوستها ایجاد حساسیت می کند و می تواند خطرناک باشد.»
اعتمادزادهبا اشاره به اینکه، انواع ماسک میوه قبل از مصرف باید تست شوند گفت:« قبلاز مصرف، مقداری از ماسک باید روی بازو یا ساعد تست شود و در صورت نداشتنحساسیت می توانیم بعد از 24 ساعت پس از انجام تست از آن استفاده کنیم.»
ویادامه داد:«انواع ماسک های موجود در بازار شیمیایی حساسیت زا هستند وزمینه ایجاد حساسیت در افراد مستعد را فراهم می آورند و به همین منظورباید پوست از لحاظ حساسیت و انواع بیماری ها مورد بررسی قرار گیرد.»
یکمتخصص پوست، مو و زیبایی ا اظهار داشت:«حساسیت شدید، سوختگی، قرمزی، خارشو حتی ایجاد لک از جمله عوارض ناشی از استفاده از ماسک های شمیایی است کهبدون تست اولیه استفاده می شوند.»
اعتمادزاده تصریح کرد:«انواع ماسک هاچه شیمیایی و چه میوه ای به دلیل ایجاد حساسیت و ناراحتی های پوستی توصیهنمی شود تنها باعث رطوبت موقت شده و تأثیر به سزایی ندارند.»
ویافزود:«همچنین ماسک های میوه که برای طراوت و شادابی پوست تبلیغ می شوندبدون فایده هستندو در بسیاری از مواقع فرد استفاده کننده به مواد داخل آنحساسیت شدید دارد و پوست وی دچار سوختگی و قرمزی شدید می شود.»

:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

یک مدل هواپیمای  A۳۸۰  در داخل این تونل بادی غول پیکر معلق است در این تونل می توان بادی با سرعت حداکثر ۱۲ برابر سرعت صوت را شبیه سازی کرد

گروهی از خبرنگاران موفق شدند سفر کمیابی را به داخل لوله های فولادی به قطر ۲۴ متر انجام دهند که بزرگترین تونل بادی دنیا را می سازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تونل بادی عظیم در مرکز ملی تحقیقات هوا فضا در "مودان" فرانسه واقع شده است. وزن هر از یک ملخهایی که این باد عظیم را تولید می کنند بیش از یک تن است.

اما با وجود این اندازه بزرگ، این پنکه ها می توانند با سرعت ۲۳۰ دور در دقیقه (حدود ۴ دور در ثانیه) بچرخند.

یک مدل هواپیمای A۳۸۰ در داخل این تونل بادی غول پیکر معلق است در این تونل می توان بادی با سرعت حداکثر ۱۲ برابر سرعت صوت را شبیه سازی کرد

این چهار تونل در مودان برای تست هواپیماهای مافوق صوت وزارت دفاع به کار می روند. این سازه عظیم که دور از دید با دقت بسیار بالایی ساخته شده بود پس از جنگ جهانی دوم کشف شد.

ملخهای غول پیکری به وزن یک تن که قادرند با سرعت ۲۳۰ دور در دقیقه بچرخند و باد را به داخل تونل به قطر ۲۴ متر هدایت کنند

ژان پل بکلا مدیر آزمایشات در سایت "مودان" واقع در شرق فرانسه اظهار داشت: "یک ماموریت نظامی فرانسوی در سال ۱۹۴۵ یک تونل بسیار بزرگ را که در اتریش توسط آلمانها ساخته شده بود کشف و سپس این تونل را به فرانسه منتقل کردند."

وی افزود: "این سایت که برای سنجش کیفیت هوا انتخاب شده است مزایایی دارد که یکی از آنها نزدیکی به سد است که می تواند انرژی لازم برای باد تونلها را تامین کند. این تونلها به تنهایی یک هزارم توان برق کشور را مصرف می کند."

نمای بیرونی سایت مودان در مرز فرانسه و ایتالیا

براساس گزارش دیلی میل، پاتریک واگنر، مدیر سایت مودان که پیش از این آخرین بار در سال ۲۰۰۳ درهای این مرکز را به روی خبرنگاران گشوده بود درباره این تونلها توضیح داد: "به خاطر این تونلها، تستهای پرواز نزدیک به شرایط واقعی انجام می شوند. به این ترتیب کیفیت هواپیماها بهبود یافته و مصرف سوخت آنها کمتر می شود."



:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

بزاق دهان در زمان خواب شبانه در صورت مسواك نزدن مهمترین عامل پوسیدگی دندان است.

لیلا نصیری خانلر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس <<توانا>> اظهار داشت: مهمترین زمان مسواك برای حفظ بهداشت دندان ها پیش از خواب شبانه و همچنین پس از بیداری به صورت ۲ نوبت در شبانه روز است.

وی افزود: مسواك زدن بعد از مصرف هر نوع وعده غذایی كامل ترین توصیه برای حفظ بهداشت دندان به حساب می آید ولی به دلیل كمتر ترشح كردن بزاق دهان در زمان خواب شبانه در طول ۷ تا ۸ ساعت شب، میكروب های لثه و دندان بیشترین فرصت را برای شیوع پوسیدگی دندان ها به دست می آورند كه در این راستا افراد به طور جد باید شب ها قبل از خواب مسواك و بهداشت دندانی خود را رعایت كنند.

نصیری خانلر تصریح كرد: به طور كلی۲ عامل مسواك نزدن صحیح و نوع بزاق هر فرد مهمترین دلایل گرفتن جرم و در نهایت پوسیدگی دندان ها است و در این راستا افراد باید آگاه باشند كه برخی بزاق های دهانی عامل اصلی فراگیری جرم گسترده بر روی دندان ها است.

این دندانپزشك اظهار داشت: بر اساس توصیه همیشگی دندانپزشكان بررسی دندان ها باید برای افراد در هر ۶ ماه صورت پذیرد و به دلیل تفاوت بزاق افراد، باید معاینات دهان و دندان توسط دندانپزشك انجام شود زیرا برخی بزاق های دهانی فرآیند جرم پذیری دندان ها را افزایش می دهد و باید توسط دندانپزشك بررسی شود.

نصیری خانلر خاطرنشان كرد: برخی بزاق ها جرم بیشتری بر روی دندان ایجاد می كنند و در صورت تغذیه نامناسب و چسبیدن رنگ دانه ها بر روی دندان، زمان پوسیدگی بسیار كاهش می یابد كه این امر طول عمر دندان ها را نیز كمتر می كند.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

لوگوی گوگل زیردریایی ژول ورن شد + عکس

لوگوی گوگل امروز، سه شنبه ۸ فوریه به مناسبت سالروز تولد ژول ورن، نویسنده برجسته فرانسوی و خالق بزرگترین آثار علمی تخیلی به شکل زیردریایی رمان ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ژول ورن با رمانهای ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا، ۵ هفته پرواز با بالن، سفر به اعماق زمین، از زمین به ماه، بازگشت به ماه، پرتو سبز، دور دنیا در ۸۰ روز، جزیره اسرارآمیز و ... شناخته می شود. عناوینی که در ذهن تمام کودکان جهان در دو قرن اخیر جاودانه شده اند.

این رمانها حاصل تخیل عمیق و اندیشه بزرگ ژول ورن، نویسنده بزرگ فرانسوی است که در چنین روزی یعنی در ۸ فوریه ۱۸۲۸ متولد شد.

رمانهای ژول ورن که یکی از پدران داستانهای علمی تخیلی مدرن است ریشه بسیاری از اختراعات و تحولات بزرگ علمی و فناوری در دو قرن اخیر بوده است.

ساخت زیردریایی، هواپیما، سفینه فضایی، تلویزیون و بسیاری دیگر از وسایلی که امروز در زندگی روزمره مردم دنیا وارد شده اند نخستین بار در ذهن خلاق این نویسنده شکل گرفتند.

ژول ورن به گونه ای محیطهای درون دریا، آسمان، فضا، زیرزمین و... را شرح می دهد که به نظر می رسد حکایتهای واقعی برجسته ترین دانشمندانی باشند که واقعا دست به این اکتشافات زده اند.

کتابهای ژول ورن به تمام زبانهای دنیا ترجمه شده اند. وی سومین نویسنده دنیا است که کتابهایش بیشترین خواننده را به زبانهای خارجی داشته است.

به همین منظور امروز گوگل، بزرگترین موتور جستجوی دنیا لوگوی خود را به مناسبت سالروز تولد این پدر داستانهای علمی تخیلی به ژول ورن اختصاص داده است به طوریکه لوگوی امروز گوگل شبیه به پنجره های زیردریایی رمان ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا شده است. در کنار پنجره یک اهرم قرار گرفته است.

این اهرم را می توان با مکان نمای ماوس حرکت داد. با تکان دادن اهرم به جهتهای بالا، پایین، راست و چپ می توان منظره اقیانوس را از پشت پنجره های زیردریایی مشاهده کرد.

با حرکت ماوس بر روی اهرم در منظره های پشت پنجره صحنه هایی از ماهی ها، مرجانهای دریایی، بستر اقیانوس و سایر موجودات اعماق دریاها نمایان می شوند.

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸ از "پیر ورن" و "سوفی آلوت دو لا فویی" در غرب فرانسه متولد شد. ژول اولین فرزند خانواده بود و پس از وی ۴ خواهر و برادرش به دنیا آمدند.

پدر داستانهای علمی تخیلی در سال ۱۸۳۹ درحالیکه تنها ۱۱ سال داشت از خانه فرار کرد و سوار بر کشتی مستقیما به هند رفت اما پدرش وی را فوراً بازگرداند.

در جوانی قلم ادبی ژول به شدت با مخالفت پدرش که وکیل بود و می خواست که پسر بزرگش شغلش را دنبال کند روبه رو شد.

در این راستا وی به پاریس فرستاده شد تا در رشته حقوق تحصیل کند. زندگی در پاریس این فرصت را به ژول داد تا با افرادی چون "الکساندر دوما" آشنا شود و در کتابخانه ملی مطالعات بسیاری در حوزه های عملی و تاریخی داشته باشد.

شاید اگر ذهن خلاق نویسندگانی چون ژول ورن نبود که ایده های نوآوریهای علمی را به دانشمندان ارائه کنند امروز علم و فناوری تا این حد پیشرفت نکرده بود.



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

دانشمندان دانشگاه ویسکونزین دریافتند متوسط ابعاد مغز انسان طی ۲۰ هزار سال گذشته کاهش یافته است، اکنون گروهی دیگر از دانشمندان با اعلام اینکه مغز انسان طی ۳۰ هزار سال گذشته به اندازه یک توپ تنیس کوچک شده، دلیل این رویداد را افزایش کارایی مغز می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه میسوری معتقدند روند تکامل باعث شده مغز انسان برای کارامد تر شدن کوچکتر شود.

مقایسه حیوانات خانگی با همسانان وحشی و آزادشان نیز نشان می دهد این پدیده در میان حیوانات خانگی نیز رواج دارد.

پدیده کوچکتر شدن مغز انسان طی ۳۰ هزار سال گذشته دانشمندانی را که این پدیده را نشانه ای بر کم هوشتر شدن انسان نمی دانند و بالعکس آن را عاملی برای افزایش کارایی مغز می دانند، دچار سردرگمی کرده است.

متوسط ابعاد مغز انسانهای مدرن، هوموسپیانها در این دوره زمانی از هزار و ۵۰۰ سانتیمتر مکعب به هزار و ۳۵۹ سانتیمتر مکعب کاهش پیدا کرده است. این محاسبات با استفاده از اندازه گیری حجم جمجمه هایی که در اروپا، خاورمیانه و آسیا کشف شده اند، به دست آمده است.

برخی از انسان شناسان این کوچک شدن را امری عادی می دانند زیرا به اعتقاد آنها هرچه ابعاد بدن انسانها بزرگتر باشد، مغز برای کنترل اندامهای آن به ماده خاکستری بیشتری نیاز خواهد داشت از این رو نئاندرتالها که اجداد انسانهای مدرن به شمار می روند از جمجمه های بزرگتری برخوردار بوده اند.

محققان با مطالعه بر روی روند تکامل ابعاد جمجمه ها با سن ۱.۹ میلیون تا ۱۰ هزار میلیون سال بر اساس معیار تراکم جمعیت دریافتند هرچه میزان فشردگی جمعیت افزایش پیدا می کند، ابعاد مغز انسان نیز کاهش پیدا می کند از این رو دانشمندان بر این باورند که با ظهور جوامع پیچیده مغز انسانها کوچکتر شده است زیرا انسانها دیگر نیازی نداشته اند تا برای بقا از هوش زیادی بهره ببرند.

بر اساس گزارش نیوساسنتیست، این به آن معنی نیست که انسانهای مدرن نسبت به انسانهای ما قبل تاریخ کم هوش تر اند، بلکه صرفا متفاوتند و از نوع پیچیده تر و متفاوت تری نسبت به اجداد خود برخوردارند.

پدیده ای که در میان حیوانات خانگی نیز به چشم می خورد برای مثال سگهای هاسکی نسبت به گرگها از مغز کوچکتری برخوردارند اما از آنها باهوشتر و پیچیده ترند زیرا می توانند علائم ارتباطی انسانها را درک کرده و با کودکان رفتاری متناسب با آنها از خود نشان دهند.



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

دانشمندان اروپایی با کمک پرتوهای ایکس تصویری سه بعدی از یک استخوان فسیلی مار با قدمت ۹۵ میلیون سال را تهیه کردند که نشان می دهد این خزندگان در گذشته های دور پا داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیرینه شناسان اروپایی با عکسبرداری از فسیل استخوان مار موفق شدند تکامل این خزنده را نشان دهند.

این دانشمندان با بهره گیری از این تکنیک جدید دریافتند که این فسیل یک ساختار استخوانی از پاهایی به طول دو سانتیمتر داشته است.

این مار که Eupodophis descouensi نام دارد ۱۰ سال قبل در لبنان بر روی یک سنگ قدیمی با قدمت ۹۵ میلیون سال کشف شد.

نتایج این تحقیقات این فرضیه را تقویت می کند که مارها از سوسمارهایی که بر روی خشکی زندگی می کرده اند به تکامل رسیده اند و بنابراین تکامل یافته حیوانات دریایی نیستند.

تصاویر سه بعدی از پاهای این مار یک ساختار استخوانی مشابه به پاهای سوسمارهای مدرن را نشان می دهد.

براساس گزارش لایو ساینس، از دو پای این مار، تنها یکی از آنها به خوبی قابل رویت است و پای دوم داخل سنگ پنهان شده بود.

به این ترتیب، دانشمندان موفق شدند با تصویر سه بعدی پرتوهای ایکس پای دوم را که کاملا به سمت زانوی خم شده بود کشف کنند.

این تحقیقات با همکاری محققان موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه در پاریس و مرکز اروپایی نور سینکروترون و موسسه تکنولوژی آلمان انجام شده است.



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده
بارانیم امشب...
آغوش گرمی...
دستان مهربانی..
پناهی...
آیا هست؟


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

خدایا چرا تو سرنوشت من یه روز خوش نیست؟



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه | نظرات ()