نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده
موضوع : جرم و واکنش های متقابل

اگر بخواهیم جرم ها را دسته بندی کنیم و مراتب جرم را تعریف کنیم شاید نیاز به نظرات کارشناسانه و تحقیق و پژوهش های متعددی باشد اما بنا به توان فکری می توان جرم و اثرات آن را این چنین توصیف کرد :

هر امری که از نظر قانون و چهار چوب ضوابط اخلاقی ، اجتماعی ، شرعی خارج گردد یک جرم معرفی می گردد در اصل عمل به منکر که ایجاد فساد و ناهنجاری های اجتماعی می کند که امور بسیاری از در زمینه ایجاد جرم موثر ست و تبعات جبران تاپذیری را به همراه دارد . از جمله یکی از مهم ترین آنها نقش والدین و تربیت یک فرد چند وجهی است که می تواند به خشک کردن ریشه این معضل کمک کند چرا که کودک در ابتدای رشد با ظبط شیوه رفتار ، گفتار و ... امور مهم زندگی تربیت یافته و تاثیر رفتارش بر انسان ها موجب بروز موفقیت یا معضل خواهد شد . وقتی که در نگاه کودک دروغ گفتن امری مفید می گردد و انجام آن در همان دوران شاید خطرناک بودن مسله را نشان ندهد اما وقتی که به قدرت برسد و بزرگ شود همین عادت ناپسند موجب ویران خانواده از یک سو و تولد یک مسله نا مطلوب را در جامعه خواهد داشت . که انعطاف ، تشویق به انجام امور نا شایست و استفاده از ابزار ناحق برای پیش برد امور می کند . مخصوصاً اگر این فرد از نظر منزلت های اجتماعی ، مذهب های مهمی داشته باشد . کمی نزدیک تر وقتی کودک تصویر تجسس کردن والدین در امور شخصی یکدیگر و بدون اجازه از وسایل شخصی دیگری استفاده کردن را می بیند در آینده ای نه چندان دور با توجه به اینکه این رفتار به صورت عادت و نا خود آگاه  در او تکرار و به صورت یک رفتار در می آید و جزوی از شخصیت او شده و ممکن است یک تبهکار حرفه ای از او بسازد اگر چه پدر و مادر با بررسی گذشته او به دمبال اساس و عوامل تخریب رفتارش هستند اما از نقش ریشه ای خود در رفتار فرزندشان غافلند .

رفتار های نا شایست خانواده ، افراط و تفریط در محدودیت یا آزادی های اخلاقی ، تعصبات قومی و قبلیه ای مبنی بر ردبودن یک رفتار در خانواده (مثلاً محدود کردن زن در امور منزل که منجر به درگیری و قتل که ایجاد یک جرم است می گردد .

مشورت های نا سالم ، عدم استفاده از یک روانشناس ، عدم بالا بردن آگاهی های اجتماعی ، دینی و درگیر شدن در تجملات و غرق شدن در مشکلات اقتصادی ، رقابتی کردن زندگی برای کسب موفقیت های تحصیلی ، مالی ، به هر قیمت و در نظر گرفتن مباحث اخلاقی و دینی ، در مرتبه اخر از امور زندگی باعث می شود تا انسان باعث انحراف ، جرم های پی در پی شده و به عنوان یک فرد سوخته به جامعه معرفی می گردد .



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: